Jeg interesserer mig for anvendelsen af statistiske værktøjer og maskinlæring til at løse praksisnære, kemiske problemstillinger. Her er der især tale om den grønne omstilling og udforskning af mere bæredygtig kemi. Jeg udforsker også brugen af automatisering til autonom reaktionsoptimering og -analyse, hvor især korrekt validering af matematiske modeller er et fokuspunkt.
Mine kompetencer omfatter bl.a. organisk kemi, polymerkemi, kemometri, programmering, dataanalyse og forsøgsdesign.
Min undervisningsfilosofi bygger dels på dialog, dels på Kolbs læringscyklus. Derfor er jeg også en stærk fortaler for problembaseret læring, hvor de studerende lærer at løse komplekse, virkelighedsnære problemstillinger. Underviser i blandt andet kemiteknologiske kurser og organisk kemi, men også anvendelse af statistiske og maskinlæringsmetoder på kemiske problemstillinger. Vejleder på semesterprojekter og BEng-afgangsprojekter samt censor for BSc-/MSc-afhandlinger og BEng-afgangsprojekter.